Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Fra fortidens tåger...

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Nero




Antal indlæg : 36
Join date : 08/12/11
Age : 31
Geografisk sted : Midtjylland

Fra fortidens tåger... Empty
IndlægEmne: Fra fortidens tåger...   Fra fortidens tåger... Icon_minitimeFre Dec 09, 2011 7:51 am

Oh God, hvor er det her dog nostalgisk.

Du er helt sikkert forvirret lige nu. Cool Lad mig forklare: Mit navn er Morten og jeg er faktisk en der er rimelig bekendt med Novítus. Meget bekendt endda. Jeg har nemlig været her før, for lang lang tid siden. Jeg kan se at min karakter Arthan stadig kan findes i karakterarkene, skønt manden helt bestemt må være væk eller degraderet til ligegyldig i historien. (Jeg leder efter den sidste post jeg lavede med ham, men det er super svært at finde når brugeren bag ham er væk, fordi jeg slettede den email-adresse pig )

Men... Selv ikke Arthan, der blev oprettet lige efter Novítus-sidens opstandelse, er det tidligste jeg er tilknyttet til denne side. Læser man Novítus historie, eller nærmere, historien om Orbis (hvilket jeg synes man burde gøre en gang om ugen! Razz ) vil man høre om en vis elsker til Ad'mina, der i sidste ende forsagede krigen, men samtidig endte op med at dø. En halvelver, med et naivt og kærligt hjerte. Jeg kan med stolthed sige, at jeg spillede den karakter.

Duxis konstruerede verdenen, kun med få inputs fra bl.a. mig, men det var hende, mig og en 3. medspiller der sammen skabte historien der ligger til grund for hele Novítus. Det var et tremands-projekt, og i kan ikke drømme om hvor dedikeret og engageret jeg var i det. Det var min anden verden, mit frihedssted hvor vi i fællesskab, bare os 3, skabte dramatiske og omfangsrige historie, mest af alt om kærlighed, for vi skrev det da vi alle var i en ung og fantaserende alder.

Rigtig rigtig meget er sket siden da, både i vores verden og i denne. Da jeg i går pludselig, som en åbenbaring, erindrede dette sted, måtte jeg simpelthen se hvordan det stod til. Med lidt hukommelse og smart søgning (jeg kunne ikke huske at det hed Novítus!) endte jeg op her, og kiggede straks på det senest skrevede indlæg, i forventning om at ingen havde skrevet i mere end et år, og at det kreative fristed var dødt for alvor. Men jeg tog fejl. Så sent som dagen inden havde der været aktivitet her. Og ved den opdagelse blev jeg ufattelig glad, og pludselig meget interesseret. Hvad hvis man begyndte at skrive her igen?

Det tog mig ikke lang tid at beslutte at jeg ville give det en chance. Det trods at jeg netop er startet med at skrive SRP og samtidig skal optage og redigere en hel dokumentar inden jul. Jeg gjorde som det blev mig anbefalt som ny bruger: fulgte guiden, genlæste historie, så filmen, og læste alt andet af det praktiske. Så gik jeg i tænkeboks og begyndte at konstruere min karakter. Navnet havde jeg allerede besluttet (inspireret af en af mine favorit musikere!) men karakteren skulle jo også lige med. Jeg brugte rimelig længe på at designe ham - han skulle være noget specielt og noget der kunne skabes en historie omkring. Endelig var jeg færdig, og meget tilfreds.

Og nu er jeg så her.

Tilbage fra de døde. Klar til at give stedet her en chance til, og forhåbentlig et pust igang igen. For som det så pænt fremgår af December-opdateringen: Historierne fortsætter, men historien er gået i stå. Det er noget jeg kunne tænke mig at ændre på. Ved både at være aktiv i selve spillet, men også ved at assistere administratorerne og informere dem om alle de steder hvor jeg synes der kunne ændres eller forbedres noget, så verdenen gøres mere tilgængelig, overskuelig og progressiv. Og vigtigst af alt: Det skal være sjovt og hyggeligt at spille med! Very Happy

For folk der ikke gider læse så meget, så står der praktisk talt bare at jeg er en gammel spiller der nu er vendt tilbage for at bidrage positivt til stedet her. På så mange mulige måder som det kan lade sig gøre! Cool
Tilbage til toppen Go down
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon


Antal indlæg : 1513
Join date : 01/04/09
Age : 30

Fra fortidens tåger... Empty
IndlægEmne: Sv: Fra fortidens tåger...   Fra fortidens tåger... Icon_minitimeFre Dec 09, 2011 9:09 am

Morten, ved Ad'minas ånd og alle de blodtørstige havuhyrer! Morten, Morten, min kære ven af en med-veteran! : D : D
Lad dig ikke narre af at jeg typisk gemmer mig mandlige karakterer - det er skam Dux hér. Og du aner ikke hvor meget jeg har savnet dig og dine små skriverier!
Det tog dig dog alligevel din tid - men nu er jeg bare glad for at alle os novíturianere kan nyde godt af dit selskab!
Tusind gange velkommen tilbage. : )
Tilbage til toppen Go down
 
Fra fortidens tåger...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Novítus :: Chat :: Chat om Novítus-
Gå til: