Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Jægeren Authdil

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Authdil

Authdil


Antal indlæg : 69
Join date : 05/08/12

Jægeren Authdil Empty
IndlægEmne: Jægeren Authdil   Jægeren Authdil Icon_minitimeSøn Aug 05, 2012 8:49 am

Navn: Authdil søn af Aglardaer eller Authdil Taltathseer

Køn: Mand

Race: Halv elver/halv menneske

Alder: Født i 520, dvs han er 61 år gammel, men på grund af hans elver gener så ældes han langsommere og så hans kropsalder er på omkrig de 30-35

Beskæftigelse: Tidligere løjtnant i Novitus, tidligere bueskytte i elvernes hær (under kaptajn Dwyn). Nu guide, jæger, tolk lejesoldat/lejemorder og gruppeleder for en folk hare-høge kaldet "Jægerne" Denne gruppe består udelukkende af halvelvere.

Udseende: Som alle andre krydsninger mellem elvere og mennesker er Authdil højden fra en elver og kropsbygningen fra et menneske, hvilke vil sige at han er meget robust. Authdil er meget muskuløs og han lidt skægstubbe på hagen og kinderne, han har brunt mellem langt krøllet hår som går ham til skulderne, hvis man så på ham kort ville man ikke med det samme se at han var halvelver, da han til en forveksling kunne ligne et meget stort menneske. PÅ hans venstre skulder havde han en tatovering af Novitus' N i novitus blå, men det er efterhånden blevet skåret væk eftersom at når Authdil har tid prøver han så vidt muligt at få fjernet det ved at sidde med en kniv og lave ar oven på det, så det forsvinder. Hans ansigt er mere feminint end resten af kroppen og hans ører er lidt spidse eftersom han har arvet det fra sin far.
Authdil går som regel i grønt tøj og mørke farver, som passer til skovens farver, da han er en slags ranger. Han har stort set altid en hætte på og et stykke stof over mund og næse. Han bruger en blanding af let elver rustning og hans 'ranger'/jæger tøj som giver ham både mobilitet og maximum beskyttelse.

Specielle Kendetegn: Han tidligere Novitus tatovering, men ellers hans tøj. På mange måder kan man kende ham på at hvis han er alene så er han altid alene ovre i et hjørne af kroen og iagttagere folk mens han ryger pibe.

Personlighed: Generelt er Authdil meget god til at holde hovedet koldt, på grund af hans militære træning både hos elverne og hos Novitus. Han er meget disciplineret og vil gøre alt for at være den bedste leder som muligt.
På grund af at han er halv blods så har han meget lav tiltro til de fuldblods (mennesker og elvere) da han mener at de er nogen fanatiske fjolser som burde tage det roligt. Problemet er så at han ikke stoler på fuldblods og derfor kan virke ekstremt kold overfor fuldsblods. Ellers er han stille og rolig person over for de fleste personer som deler de samme ideologier som ham.
Authdil hvis folk står ham nært vil han ofre alt for at redde dem.

Temperament: Han kan nemt pisse af hvis en fulds blods laver sjov med hans ører, eller kalder ham en "elver bastard", ellers er han en rolig og afventende person som prøver så vidt muligt at holde begge ben solidt plantet på jorden.

Frygt/Problemer: Han frygter allermest at hvad end han kæmper for er/bliver en tabt sag, dvs ba frygter allermest for at oprøret går til grunde, og alt hvad han har kæmpet for vil falde til grunde. Hans største problem må være hans bror, Amathanar, fanatisk elver soldat, hvis de nogen sinde skulle mødes i kamp frygter Authdil at han vil tøve med at dræbe ham og dermed selv blive dræbt.

Dårlige/Gode Vaner:
Gode vaner: Hans mistro til folk som ikke er halvblods, det har reddet ham mange gange kun at stole på sine mænd.
Dårlige vaner: Hans mistro til folk som ikke er halvblods, det har sørger for mange slåskampe mellem ham og andre soldater i oprøret. At han ryger pibe, personligt mener han at han burde stoppe med det, men kan ikke få sig selv til det.

Bopæl: Overalt, han har som regel en teltdug i sin taske, ellers i frihedens havn hvor han har været siden krigen brød ud og han blev tvunget ud af Novitus.

Social Status(Økonomi osv.): Ved at være jæger har han opsagt de fleste materielle goder. Når det gælder penge har han nok til at kunne få sine våben mm. repareret og det samme med sin rustning, hans penge rækker lige nok til mad hvis det skulle gå helt galt.
Social status, han er halv blods, en bastard, så han vil aldrig kunne få den respekt han ønsker sig.

Baggrund i grove træk:
Dybt inde i skoven, lige langt fra begge grænser sad en flok på omkring 10-11 personer rundt om et bål, alle i samme mørkegrønt tøj, over bålet hang noget der kunne ligne et vortesvin. Alle sad lavt om mumlede da en af jægerne brød stilheden og sagde "Authdil, du kender alles historie om hvordan de kom hertil, men ingen af os har hørt din" alt mumlen stoppede og alle rettede deres blik mod Authdil.
"Jeg vil mene at det er på tide at I hører historien.
Det hele begyndte omkring 519, krigen var endnu ikke begyndt. Men alligevel havde elverne en post i menneskenes land ikke langt fra korsbyen, var en gruppe af elvernes special enhed udstationeret, De hvide løver, deres løjtnant Aglardaer havde kone og barn hjemme i elvernes land, men alligevel en aften mødte han en ung kvinde på en kro. De faldt i snak og tømte et par flasker med vin eller to og som der oftes sker når en mand har været væk fra sin kone i lang tid, endte det med at de gik op på hendes værelse, og lad mig sige det sådan her, en ting ledte til en anden.." Alle jægerne grinte lavt.
"Jep drengene nogen uger efter kom kvinden med en nyhed, hun var gravid. Dette tog elver løjtnanten ikke pænt, hvad skulle han sige til konen? Hvordan skulle han forklarer at han havde været sammen med en anden? Det måtte han finde ud af over de mange måneder, han havde tilbage af sin vagtpligt.
9 måneder efter lige inden elveren skulle hjem kom kvinden med et barn, det var så mig, elveren aftalte med med kvinden at når sønnen nåede en alder på 13 skulle han tage sig af resten af opdragelse, da elverens far havde altid lært ham at stå man skulle stå ved sine fejltagelser. Så 13 år senere kom elveren tilbage for at hente sin søn.
Men selvfølgelig var konen ikke glad for dette, så hun sørgede for at sønnen, min halvbror menneske haderen Amathanar, kom til at hade mig, og sørge for at jeg fik de værste år af mit liv. Så da jeg så kom til elverne fik jeg en militær opdragelse, jeg lærte at kæmpe som en elver indtil jeg som 18 årig kom under kaptajn Dwyn, en af elvernes bedste bueskytter, men da jeg så opdagede hvor svært det var at være halvsblods blandt elverne, skred jeg fra elver land.." "Hvor gik du så hen?" afbrød en af jægerne så.
"Jeg gik til Novitus..." Authdil så rundt, lige havde han havde forventet, overraskelse havde ramt hans jægere, de var nogen hårde gutter, så han måtte virkelig have skræmt dem.
"ja Novitus, jeg nåede endda at blive løjtnant inden krigen brød ud og jeg var nødt til at flygte på grund af min blanding. Så endte jeg op med oprøret og der har jeg været siden."

//håber det er okay min måde at fortælle om hans baggrund på!

Din plads i historien: Han står fast ved oprørets side og vil altid gøre det.

Andre karakterer:
Landon
Amathanar


Sidst rettet af Authdil Man Aug 06, 2012 8:27 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Duxis
Admin
Admin
Duxis


Antal indlæg : 638
Join date : 01/04/09
Age : 30

Jægeren Authdil Empty
IndlægEmne: Sv: Jægeren Authdil   Jægeren Authdil Icon_minitimeMan Aug 06, 2012 8:24 am

Tillykke med endnu en karakter! Fede dilemmaer, du har gang i, og god måde at skrive baggrund på!

**GODKENDT**


Du mangler dog lige at skrive noget om hans økonomiske status : )
Tilbage til toppen Go down
https://novitus.danskforum.net
Authdil

Authdil


Antal indlæg : 69
Join date : 05/08/12

Jægeren Authdil Empty
IndlægEmne: Sv: Jægeren Authdil   Jægeren Authdil Icon_minitimeMan Aug 06, 2012 8:25 am

Ups retter nu! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Jægeren Authdil Empty
IndlægEmne: Sv: Jægeren Authdil   Jægeren Authdil Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Jægeren Authdil
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Novítus :: Om Novítus :: Karakterer-
Gå til: