Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Uventet ankomst

Go down 
2 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Dec 21, 2012 1:26 am

Arátho nærmest løb til sin time. Han havde sovet over sig, da han havde studeret til niveau tre hele natten, og desuden rettet opgaver fra sine elever. Han stoppede op lige foran døren, og så sig omkring. Der var stadig både elever og lærer på gangene, så han kom ikke for sent alligevel. Et suk undslap hans læber, inden han åbnede døren og trådte ind. Han var lettet, så skulle han ikke samtale med Dóri om den del igen. 'Vi burde snart blive gode venner igen, jeg kan ikke lide det her' tænkte han for sig selv, inden han stillede sig op til tavlen.
"God morgen mine elever!" sagde han i et ret glad toneleje, dog en smule træt stemme. "Idag skal vi så se på, hvordan vi hver især kan lære at lave et vandskjold på samme måde, som det, jeg selv laver når vi er ude i regnen" Et suk undslap nogle af elevernes læber. "Men det betyder ikke, at vi idag skal udenfor, dette slipper i for, for nu. Men næste gang vi mødes, håber jeg I har forberedt jer, for der skal vi ud"
Dem der før var blevet lettet over nyheden for ikke at skulle ud idag, kom nu med endnu et suk.
"Men nok om det. I har til idag læst side 79-89 i bogen, slå venligst op der, og så skal jeg forklare, hvad i skal gøre"
En mumlen hørtes i klassen, mens bøger blev fundet frem og mens der blev bladret i disse. Arátho selv stillede sig helt hen til tavlen og tog sine noter til lektionen frem. Der gik ikke længe, inden han opdagede, der var et eller andet galt. Var der ikke noget han havde glemt? Var alle elever kommet til timen? Han kiggede rundt. Jo, det så skam rigtigt nok ud, ikke flere tomme stole, end der plejede at være. Han vendte sig igen mod tavlen og begyndte at skrive nogle ting op i punktform, og forklarede derefter, hvad han havde skrevet.

Der gik ikke mere end fem minutter, før eleverne begyndte at stille spørgsmål, og timen så ud til at forløbe, præcis som den skulle.
"... men det betyder ikke at I ikke ville kunne komme til at lære det også, derfor går vi nu igang med det praktiske. I rejser jer alle op og finder sammen to og to, den ene kaster mindre bolde af vand, den anden bruger sit skjold som jeg har lært jer. Husk trinene! 1: Tøm hjernen for andre tanker. 2: sørg fo-" Et genert banken lød på døren, og Arátho stoppede midt i sin sætning. Et forvirret blik mod døren, før han åbnede munden. Alles opmærksomhed nu mod døren.
"Kom ind!" lød det.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Nov 22, 2013 9:31 pm

Charbo kunne ikke finde stedet, han havde ledt i lang tid da han fandt stedet. Han stod og kiggede stille på døren, var det nu der han skulle være eller var det et andet sted. Han løftede hånden og bankede genert på døren, mest i håb om at ingen vil høre hans banken, men med ordene "Kom ind!" var der vel ingen vej uden om. Charbo åbnede forsigtigt døren og stod og kiggede rundt på dem i rummet. Han havde allerede fortrut. Han kunne ikke være mere nervøs end han var nu, men hans eneste nervøse tegn var hænderne han gene sammen. Charbo vidste ikke hvad han skulle sige og stod mest og ventede på at en skulle bryde den stilhed der var opstået da han kom ind.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Nov 22, 2013 10:49 pm

Efter at have sagt kom ind, stod Arátho nu bare og ventede på døren skulle gå op og tænkte på hvem det kunne være.
”Åh! Hej! Velkommen til! Hvad kan jeg hjælpe dig med” Han smiler og går roligt over imod døren, inden han fortsætter: ”er det dig, der er den nye elev, Aridóri havde snakket om der ville komme?” Han er nu nået helt hen til Charbo, og venter med et stort smil på læben på Charbo's svar. Et par stykker bagerst i lokalet begyndte at grine, men prøvede at skjule det. En lav hvisken brød også ud i lokalet, nu hvor læren ikke havde opmærksomheden rettet imod dem.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Nov 22, 2013 11:07 pm

Charbo studerede hurtigt elveren der kom mod ham og blev stående "Ja... Det er mig... Øm. undskyld jeg først kommer nu, men jeg kunne ikke rigtig finde rundt" Charbo prøver at skjule den nervøsitet der stadig sider i ham. Hans øjne ledte efter noget at fokusere på. Elveren smilede, men det var Charbo ligeglad, han prøvede mere at regne ud om alle var lige venelig som elveren her. Charbo kunne mærke at noget af hans hår var faldet ud af den løse hestehale og hang ned af den ene side.

(undskyld det korte indlæg... kunne ikke lige finde mere at skrive... håber det er okay)
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeOns Nov 27, 2013 8:19 pm

Arátho kunne mærke på den nye elev, at han var nervøs, og tænkte at han hellere måtte gøre det kort.
”Det skal du slet ikke tænke på! Det er jo også en ret stor skole. Det er ikke altid lige nemt at finde rundt” sagde han med et lille grin på læben for at lette stemningen en smule.
”Men velkommen til! Jeg er Arátho, jeg er din lære i vandmagi på level 1!” han kiggede om på klassen, som hurtig blev stille med et enkelt blik. "Jeg havde sådanset fået at vide, du først ville komme imorgen, men det er slet ikke noget problem...." Han holdte en kort pause, inden han igen vendte sig imod den nye elev, og fortsatte: ”Ville du have noget imod lige at præsentere dig kort for holdet? Bare med navn og hvor du kommer fra. Bagefter kan du sætte dig.....” han kiggede søgende rundt i lokalet, indtil hans øjne faldt på det eneste tomme bord der var, helt oppe forrest, foran alle de andre. ”.... der!....” Arátho pegede på bordet ”og så skal jeg finde dig en bord imens du snakker” sluttede han, og stillede sig sådan, at han inviterede elveren ind i lokalet og op til katederet.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeOns Nov 27, 2013 9:32 pm

Charbo nikkede, han vidste godt at det endelig først var i morgen han skulle være kommet men at sidde og lave ingenting var ikke ligefrem noget han gad. "Øm okay. Det kan jeg vel godt" han kiggede på de andre elever, så Arátho havde deres respekt. Charbo gik op til katederet, han kiggede hurtigt på de andre mens han gik der op. Han vendte sig og kiggede ud på dem "Jeg er Charbo og jeg har været lidt omkring, og resten er ikke spændende" han smilede let og satte sig på pladsen Arátho havde sagt han skulle sætte sig. Hvis han hvad slippe ville han helst for nu var nervøsiteten tilbage, han flyttede håret om bag øret før det irriterede ham.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Nov 28, 2013 3:49 am

Arátho gik over og fik hurtigt fundet en bog, mens han lyttede til, hvad Charbo sagde. Da Charbo havde sat sig, gik Arátho over og lagde bogen på hans tildelte plads, inden Arátho gik op foran igen.
"Jamen! Tak for den præsentation! Og så håber jeg I alle tager godt imod Charbo her!" Arátho kiggede rundt i lokalet, og alle sad stille og lyttede og ventede. Med undtagelse af en enkelt hånd, der var hævet over de andre lidt længere nede, bag i lokalet.
"Frøken Felagund?" sagde Arátho og nikkede mod den halvivrige pige med hånden i vejret
"Må jeg ikke få æren af at vise Charbo rundt idag? Hvis han er ny, skal han vel have nogle af de samme fag som jeg skal have, så...." Arátho tog en hånd op for at stoppe Enylia Felagund fra sin talestrøm. Hun var en af de elever, der var helt vild med at snakke, og som kunne snakke i timer om selv den mindste plet på væggen.
"Det må være helt op til Charbo selv, Frøken Felagund, om han vil vises rundt" Arátho kiggede på Charbo, som sad og rodede ved sit hår, og savnede lidt et efternavn, men sagde ikke noget om det.
"Så Charbo, hvad siger du, vil du gerne vises rundt på skolen af Enylia Felagund?"
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Nov 28, 2013 8:05 am

Charbo fumlede med håret da det ikke vil blive bag øret. Arátho havde lagt bogen, Charbo ville helst bare i gang så der blev talt mindre direkte til ham. Charbo vendte sig mod Frøken Felagund, som snakkede noget om at vise ham rundt og at de skulle have nogle af de samme fag, mere nåde hun ikke at sige før Arátho at snakke til ham igen. Charbo vidste ikke helt hvad han skulle sige men nikkede stille "Det vil være rart" at blive vist rundt vil vel være en god ide så han kunne finde rundt. Hans blik vandrede på de andre elever og tilbage til Arátho. Hans hår faldt ned foran øjnende igen, så han valgt til sidst at løsne håret og sætte det op i den løse hestehale igen. Han smilede undskyldende til Arátho
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Nov 28, 2013 9:56 pm

"Jamen.. Så er det en aftale! Lad os så komme igang med undervisningen!" sluttede Arátho emnet af. Enylia ville gerne have sagt noget mere, men Arátho stoppede hende inden hun nåede at tage hånden op, med et enkelt blik. Efter at Duur blev taget ud af klassen, var alle de andre blevet meget mere rolige og lyttede til, hvad Arátho sagde. Hvad der var sket med Duur, vidste han ikke. *Hmm.. Det kunne være, jeg skulle snakke med Dori om det. Gad vide.... Det kan være, jeg skal have fundet ud af noget mere om Charbo her også. Han virker mere nervøs end jeg har oplevet før med elever... Hmmm* tænkte han, alt imens han skrev nogle ting op på tavlen.

"Når I har læst side 90 og frem, vil I kunne løse disse opgaver. Om I vil lave opgaverne i grupper, eller hver for sig, er op til jer. Men jeg advare, det er med at få lavet noget, for næste gang udvælger jeg en tilfældig til at komme op og fremlægge disse..." han pegede på tavlen, helt specifikt på et spørgsmål hvor man virkelig skulle uddybe den største forskel på vand/vind magiker og ild/jord magiker og andre "... spørgsmål, og jeg regner med alle her i klassen kan forklare dette til næste time. Det vil være jeres lektie til næste gang. Jeg vil være her i klassen, men i skal være velkommen til at arbejde over hele skolen. Hvis I går andre steder hen, skal I komme til mig og sige hvor I er, samt komme tilbage til sidst i timen, og vise mig lidt af det, I har lavet" sluttede han sin lange tale, inden han gik over og satte sig ved katederet igen og fandt nogle niveau 3 bøger frem og begyndte at læse, dog med et øje på klassen. Mange i klassen sad og skrev spørgsmålene op, mens andre var begyndt at læse, og andre igen, var ved at aftale grupper.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Nov 28, 2013 10:14 pm

Arátho skrev på tavlen, og forklarede hvad de skulle lave. Charbo kiggede hurtigt rundt og slog op på siden i bogen og satte sig til at læse det. Han ville helst være fri for at komme i en gruppe med de andre lige nu, han kiggede kort op på tavlen og noterende hvad der stod. Selv om at læse ikke var hans stærke side var bogen noget letter end han havde forventet, men stadig en kamp for ham at komme igennem siden. Charbo valgte at blader lidt i bogen og læse hurtigt over nogle linjer på de andre sider i håb om at det vil hjælpe ham med at forstå hvordan han skulle løse opgaverne. Han kiggede hurtigt rund, der var ikke mange tilbage i klassen, han sukkede, hjælp skulle han nok bruge. Charbo rejste sig og gik hen til Arátho "Vil de hjælp mig? Jeg har lidt svært ved det" Charbo kiggede hurtigt på Arátho og slog derefter blikket i gulvet igen.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Nov 28, 2013 10:32 pm

Da de første grupper havde været oppe og meddele, hvor de ville være, havde Arátho advaret klassen med at han ville komme og tjekke at alle var, hvor de udgav sig for at være. Han havde også skilt et par grupper, som han vidste ikke ville få lavet noget hvis de var sammen, og det var efterhånden de eneste, der var tilbage i klassen, foruden et par stykker andre, som altid arbejdede alene.
Da Charbo kom op til ham, havde han lige læst en side færdig, og kiggede derfor op på Charbo.
"Jo, selvfølgelig vil jeg hjælpe! Hvis vi kigger på den her side.." han bladrede et par sider tilbage, hvor der var et diagram og en graf "... kan vi se, der er en forbindelse mellem vandkerneenergiens Rho og den styrke, du skal bruge for at bla-.... Hov, forkerte bog" han opdagede, han havde taget sin niveau 3 bog, istedet for den niveau 1 bog, som Charbo havde, men skyndte sig hurtigt at finde sin version frem fra sin taske. "Her, hvad af det, er det du ikke forstår, burde jeg nok starte med at spørge om" han stammede en smule - det var ikke tit, han kom til at tage fejl af bøgerne, men når han gjorde, var den slem. Han kiggede op på Charbo, som kiggede ned i gulvet, og ventede på, hvad han ville sige.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Nov 29, 2013 7:00 am

Charbo kiggede med i bogen, men blev kun mere forvirret over den graf Arátho fandt og talte om, da han ikke selv havde kunne finde den i sin egen bog. Charbo gav et hurtigt smil fra sig, at tage fejl af de to bøger kunne alle vel. Charbo vidste ikke helt hvad han skulle sige for det var hvordan han skulle løse opgaverne han ikke forstod "Jeg..." han trak vejret dybt og fortsatte "Jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse opgaverne" Charbo syntes selv det lød dumt, men han havde været ærlig hvilken gav ham en smule mere mod til at se op på Arátho
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeFre Nov 29, 2013 10:21 pm

Arátho tog det meget roligt efter hændelsen, men var stadig en lille smule flov. Han slog op på siderne, der skulle læses, og begyndte så at snakke.
"Det er ganske simpelt! Du læser et par sider i bogen, og så tager du et spørgsmål ad gangen, og svare på det, ved at finde et par af ordene i teksten. For eksempel. Det første spørgsmål: 'Hvad består vand af, og hvordan bruger du din vandevne?' er besvaret lige her" han pegede på den første side, cirka midt i og læste op " 'vand er et af de fire grundelementer og har faserne is, vand og damp. For at bruge dine vandevner skal du, til at starte med, altid have noget vand af den ene eller anden art omkring dig, jo mindre vand er den evne, du er opdaget på.' Kan det hjælpe?" spurgte han til sidst og kiggede ventende på Charbo. Mon han kunne følge med, eller skulle han have lov til at have en af de lidt ældre bøger, som nogle af eleverne havde haft sidste uge?
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeMan Dec 02, 2013 9:27 pm

Charbo nikkede, han forstod det meste og takkede for hjælpen. Charbo kiggede omkring sig da han var på vej tilbage til sin plads, der var stadig ikke mange tilbage. Han satte sig og læste de sider Arátho havde brugt og begyndte at læse dem, hurtigt fandt han frem til resten af svarende og begyndte at sidde at tegne i hjørnerne op papiret han havde sine svar på. En gang i mellem kiggede han op og omkring sig.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTirs Dec 03, 2013 3:59 am

Arátho nikkede, med et 'det var så lidt, da!' da Charbo takkede ham. Det var ikke alle, der var så høflige mere af de unge elvere... Han smilede af den unge elver, som nu sad og arbejdede, og overvejede, hvad han skulle gøre. Arátho kiggede op på tavlen. Der var ret mange spørgsmål. Han skulle måske slette nogle af dem, eller tilføje underspørgsmål til nogle andre. Det var jo ikke for at de var så svære igen! Han rejste sig, og selv om næsten hele klassen var gået ud, vidste de også alle, de skulle komme tilbage sidst i timen, hvis ikke Arátho skulle melde dem som værende fraværende fra halvdelen af timen. Han tog kridtet, og begyndte at skrive: 'Hvordan fungere udførelsen af vandmagi i højere temperaturer?' han tilføjede flere spørgsmål, som underspørgsmål til dette ene. Det skulle de nok kunne få resten af næste time til at gå med. Det, og så tilbagelevering af afleveringer samt påbegyndelse af en ny aflevering, og gennemgang af denne. Da han var færdig med at skrive, gik han igen over til sig bord og satte sig for at læse videre.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeOns Dec 04, 2013 9:51 pm

Charbo reagerede på at Arátho bevægede sig op til tavlen og tilbage igen, Carbo noterede spørgsmål og begyndte at lede efter svarende. Hvorfor skulle han også lede så meget efter svarende? Hvordan skulle han overhovedet lave den aflevering når han ikke rigtigt kunne finde svarende på de spørgsmål uden hjælp. Charbo fik et mere fortvivlet blik da han ikke kunne finde svarende.

Pludselig kom Charbo i tanke om sin stav, hvordan kunne han glemme den, af alle ting han kunne glemme hvorfor glemte han så staven. Alle hans penge lå også i den, hvordan kunne han glemme den. Hurtigt rejste Charbo sig og gik hurtigt mod døren. Hvis Arátho kaldte efter ham hørte han det ikke.

Charbo kommer tilbage ud på aften. Han kan Ikke umildbart se nogle og går ind op mod Aráthos tilholdssted for at undskylde sin opførsel. Han banker stille på døren ind til Aráthos sted.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Sep 25, 2014 5:57 am

Da Chabo rejste sig og gik, var Arátho stadig travlt igang med at skrive på tavlen, og han lagde derfor slet ikke mærke til, at Charbo var væk, før han var helt færdig med at nedskrive tillægsspørgsmål. Han kiggede rundt i rummet, og lagde nu mærke til, Charbo ikke var der. Det undrede ham en smule, eftersom Charbo mindede om en, der skulle hjælpes ret godt igang, inden han kunne selv. Men lad ham om det, jeg må snakke med Dori om ham senere, tænke Arátho, inden han satte sig ned og læste videre i sine egne bøger. Han havde niveau 3 timer senere, så han måtte hellere forberede sig lidt ekstra. Hvornår han skulle til prøve, kunne han ikke lige huske, men han skulle alligevel have snakket med Dori, så kunne han bare spørge ham om det der. Eller havde han nu egentlig overhovedet fået en dag fra Dori? Nu blev han i tvivl. Han tog sit skema frem for at finde ud af om Dori havde givet ham en dag – det havde han ikke. Nå, endnu en ting at skulle have snakket med min kære ven om... tænkte han for sig selv, fandt sit note-pargament frem, hvor der stod en liste af ting i forvejen, han skulle have snakket med Dori om. Spørg omkring prøverne og lærernes mening om at elever skal have fri op til disse, samt hvornår jeg skal til prøve! Skrev han, inden han kiggede op, og så at alle, med undtagelse af Charbo, var kommet tilbage.
”Det var godt! Som I kan se, står der nogle flere spørgsmål på tavlen. Jeg tager en tilfældig op og forklare næste gang, så få skrevet ned og vær klar på, det måske skal afleveres næste gang! Vi ses” sluttede han timen, og begyndte at pakke sammen, inden han gik imod sit kammer.

Der var gået et par timer, og Arátho sad nu ved sit skrivebord og læste endnu mere på niveau 3 – når han ikke vidste hvornår prøven lå, kunne han lige så godt forberede sig, som var det i morgen. Plus han havde lavet sine lektier til i morgen også. Han sidder midt i at skrive en sætning, da han hører et stille banken på døren, og på grund af chokket, han får i det øjeblik, tegner han en stor fed sort streg hen over alle sine noter og for at det ikke skulle være nok, væltede han også blækket ned over, da han prøvede at finde noget andet papir. Imens alt dette skete, sagde han meget tydeligt:
”Kom ind!” - lidt irritation kunne spores i stemmen.....
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Sep 25, 2014 6:18 am

Charbo rykkede sig urolig men åbner stille døren og kigger kun kort på Arátho som prøvede at finde noget papir efterfuldt af lyden af blækket der væltede, og et meget dybt suk. Charbo kunne ikke rigtigt huske det han ville have sagt og stod blot og kiggede ned i gulvet "Undskyld" han gnider uroligt sine hænder omkring træstaven han står med "Undskyld jeg pludselig forsvandt" blev det til sidst til han vidste ikke ellers hvad han skulle sige.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeMan Nov 17, 2014 5:31 am

Arátho rejste sig, og kiggede rundt efter noget at tørre sit rod op med.. En lille smule irritation kunne spores i hans ansigt, da han vendte sig igen og kiggede på Charbo.

”Det skal du slet tænke på ven!” han fandt endelig noget at tørre op med, og begyndte at få det hele fjernet, så der ikke skete mere skade end højest nødvendigt. Han tog sin bog op, sukkede og fik tørret den af og lagde den over på sin kommode, inden han, uden at tænke over det, tog sine nu ødelagte papirer, sorterede dem hurtigt inden han tog dem, der var for ødelagt, krøllede dem sammen og smed dem ud.

”Men hvorfor var det, du pludselig forsvandt? Der var stadig lidt tid tilbage af timen, så i princippet skal jeg melde dig til Aridóri for ikke at være til stede i timen. Men eftersom det er din første dag med mig, vil jeg lade dig slippe denne ene gang. Men vil du ikke nok sørge for, det ikke kommer til at ske igen?”
Han blev færdig med at rydde op, satte sig igen ved sit bord, og pegede mod stolen på den anden side, i en pæn gestus på at Charbo skulle sætte sig ned.

”Dog skyder jeg på, det ikke er den eneste grund til du kom her til aften?” sagde han spørgende og ventede, blikket på Charbo.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeSøn Dec 21, 2014 3:39 am

Charbo holder godt øje med Arátho mens han rydder op. Charbo nikker stille og sætter sin stav op af stolen og sætter sig "Undskyld jeg pludselig forsvandt, jeg havde glemt noget, men nej jeg kom med den opgave de gav os for" Kommer det fra en meget selvsikker og let smilende Charbo mens han rækker parirende hen mod Arátho. Charbo virker mere hvilende i sig selv end da han kom ind af døren.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Okt 08, 2015 5:56 am

Arátho tog imod papirende, og lagde dem over på sin kommode, ved siden af bogen, så de ikke skulle blive våde. "Tak skal du have Charbo, men lad mig lige rydde dette her helt op, så kan vi kigge på det sammen. Hvad siger du til det?" Arátho smilede, gjorde det sidste rent, tog så Charbo's papire med over til bordet og satte sig ned. Han kiggede på Charbo, og lagde nu mærke til staven. "Den synes jeg da ikke, jeg har set før, må jeg se nærmere på den?" Spurgte han, og pegede på staven.
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Okt 08, 2015 6:03 am

Charbo nikker stille og venter til Arátho har gjort rent. Han holde vågent øje med selv den mindste bevægelse fra Arátho indtil han satte sig. Charbo kigger lidt på sin stav og stammer grabet omkring den og ryster så på hovedet "Helst ikke" svare han, det er nemt at høre den betyder rigtig meget for Charbo. Han flytter noget hår der er faldet ned foran hovedet om bag det ene øre, før han igen har begge hænder om staven.
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Okt 08, 2015 6:27 am

"Hmm... Okay, jamen så lad os kigge på det her." siger han, mens han undersøger staven så godt han kan komme til med øjnene. "Første opgave ser fin nok ud, men se her: Du har skrevet, at vand har den samme densitet, uanset hvor varmt eller koldt det er. Det passer ikke helt, for når vand bliver varmt nok, hvad er det så der sker? Vands densitet ved en temperatur på cirka 4 grader er på 1.00 gram per cm3."

(Kilde: http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Mål_og_vægt/densitet )
Tilbage til toppen Go down
Charbo




Antal indlæg : 18
Join date : 31/10/12

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Okt 08, 2015 6:36 am

"Det fordamper" mumler Charbo og er en smile irriteret på sig selv over at have lavet sådan en dum fejl. han knuger kun staven mere hvilket resultere i at den rasler som ved lyden af mønter der klinger mod hinanden. "det betyder vel også at den næste opgave er forkert?"
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitimeTors Okt 08, 2015 7:25 pm

Arátho grinede
"Ja, det kan man vidst roligt sige, men det skal du ikke tænke på, nu retter vi det her til, så må vi se..."

-----

De fortsatte sådanne i et par timer, bare snakkede stille og roligt mens de rettede opgaverne til. Alt imens de rettede dem til, sad Charbo og knuede hans stav, hvilket kun vækkede Aráthos opmærksomhed endnu mere, for hver gang der blev rykket med staven, kunne man høre ting inde i staven klinge imod hinanden. Da de endelig blev færdig med at rette opgavn helt til, rettede Arátho igen sin opmærksomhed mod staven. "Hvad er det for en stav, Charbo?"
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Uventet ankomst Empty
IndlægEmne: Sv: Uventet ankomst   Uventet ankomst Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Uventet ankomst
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Et Uventet Møde
» En larmende ankomst

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Novítus :: Orbis (Spillet) :: Tarpárminen (Elvernes Hovedstad) :: Enérgia Akademiet-
Gå til: