Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Hjælp, søger mester tegner!!

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Landon

Landon


Antal indlæg : 71
Join date : 20/02/12

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeOns Apr 11, 2012 3:16 am

Hey venner!
Nu har jeg jo set hvor gode i her på Novítus er til at tegne! Very Happy
Sagen er sådan, at jeg er nu kommet igang med at tegne Landon (og alle hans aliasser) og derfor har jeg brug har en der kunne tænke sig at lige komme med nogle ideer om hvordan man bedst muligt kan tegne et menneske med tøj på! :p
Med andre ord jeg har brug for tips!! Very Happy

Udover det, så vil jeg bare lige høre, kan det passe at Novítus bruger blå som en af 'deres' farver?
Tilbage til toppen Go down
Alfred
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Alfred


Antal indlæg : 113
Join date : 14/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Nørrebro

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeOns Apr 11, 2012 3:25 am

Fedt projekt - glæder mig meget til at se resultatet!
Jeg ved ikke så meget om at tegne mænd, jeg er virkelig bedst til kvinder xD

Ang. farver, så er det helt korrekt, at Novítus benytter sig at den helt specielle nuance af blå, der nu er kendt som "Novítus-blå". Det er præcis den farve, som vores "Novítus"-skilt øverst på siden har : D
Tilbage til toppen Go down
Landon

Landon


Antal indlæg : 71
Join date : 20/02/12

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeOns Apr 11, 2012 3:31 am

Fair nok, så håber jeg der er andre der kan tegne mænd! Very Happy

Fordi jeg er igang med at vægle farve til De Lefébvre-familien og det ville jo ikke være så smart vil den kom til at ligne Novítus Razz
Men jeg er allerede blevet færdig med De Lefébvre-familiens våbenskjold og Landon i rustning, rustningen får snart sin debut (Når I Novítus-hunde snart lukker ham ud Wink )
Så nu mangler jeg kun at tegne Landon, Solen, Thomas Maximilien, Skyggen og Maximilian Blanc. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Elvira Ligettas
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Elvira Ligettas


Antal indlæg : 119
Join date : 11/04/12
Geografisk sted : Stevns

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeTors Apr 12, 2012 6:22 am

Nu vil jeg ikke kalde mig selv mester tegner, men jeg vil da godt give det et forsøg Smile
Hvis du kan sende mig beskrivelser, ønsker i forhold til tøj og farver, und zu weider, kan jeg se, om det er noget jeg kan ordne... så kan du jo altid vurdere, om det er noget, du ønsker at bruge Smile flower
Elvira
Tilbage til toppen Go down
Elvira Ligettas
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Elvira Ligettas


Antal indlæg : 119
Join date : 11/04/12
Geografisk sted : Stevns

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeTors Apr 12, 2012 6:23 am

Nu vil jeg ikke kalde mig selv mester tegner, men jeg vil da godt give det et forsøg Smile
Hvis du kan sende mig beskrivelser, ønsker i forhold til tøj og farver, und zu weider, kan jeg se, om det er noget jeg kan ordne... så kan du jo altid vurdere, om det er noget, du ønsker at bruge Smile flower
Elvira
Tilbage til toppen Go down
Landon

Landon


Antal indlæg : 71
Join date : 20/02/12

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeTors Apr 12, 2012 6:35 am

Nej nej! Nu misforstår du!
Jeg vil selv tegne det! Very Happy Jeg vil bare have tips til hvordan man tegner en mand Smile
Tilbage til toppen Go down
Elvira Ligettas
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Elvira Ligettas


Antal indlæg : 119
Join date : 11/04/12
Geografisk sted : Stevns

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeLør Apr 14, 2012 11:22 pm

Åhhh! på den måde Smile nu forstår jeg.
Me jeg vil selvf. stadig gerne hjælpe dig, hvis jeg kan... bare skriv, hvis du pludselig sidder fast eller ikke kan komme videre Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon


Antal indlæg : 1513
Join date : 01/04/09
Age : 30

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeFre Apr 20, 2012 4:41 am

Mænd har altid været mit totale speciale. : D *host*formegetbeundringafderesanatomiIguess*host* Og svulmende muskuløse fyre som Dorgon og hele hans pumpede armé er normalt resultatet.
Men jeg er en smule forvirret, dog. Du skrev at du ville have tips til at tegne - men hvad, helt præcist? Tips til at tegne mænd? Eller tips til at tegne tøj på en person? : )
Tilbage til toppen Go down
Amathanar

Amathanar


Antal indlæg : 49
Join date : 27/11/11

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeFre Apr 20, 2012 6:07 am

Det er begge dele, altså hvordan tegner man mænd og hvordan tegner man så tøj på! Very Happy
Det er helt fantastisk at folk er så hjælpsomme! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon


Antal indlæg : 1513
Join date : 01/04/09
Age : 30

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeFre Apr 20, 2012 7:19 am

Jeg tror den største hjælpe jeg umiddelbart kan smide i hovedet på dig, uden selv at være til stede for at demonstrere, er en youtube-video. : )
Så længe du har propotionerne forholdsvis rigtige, så burde resten falde på plads med øvelse.


Det næste er selvfølgelig at arbejde med personlig stil. Min personlige stil(når det kommer til den mandlige krop) er typisk meget Marvel-superhelte-stereotype-testosteron-alfamale-agtig hvor hofterne er langt smallere end normalen og hvor skuldrene og armene er langt bredere. Jeg ved også at mange der tegner manga (især yaoi og shonen ai-manga) har en tendens til at gøre karaktererne meget højere med lange, spinkle lemmer og med mindre hoveder. Men det hele er jo smag og behag, og hvad du synes er sjovst at tegne. Om du er realistisk, eller om du kan lide at overdrive visse dele af din karakter. : )

Videoen ovenfor viser i hvert fald standart-propotionerne. Hvis der er noget mere specifikt du tænker på med hensyn til at tegne mænd, så sig endelig til.

Det kan være videoen giver mere mening hvis du ser den i forhold til den kvindelige krop:

Det som jeg altid lægger mærke til er forskellen på skulder-bredden og hoftebredden mellem de to køn. Prøv at øje-mål på din computerskærm hvor bred manden er over skuldrene i forhold til hans hofter, og derefter samme metode med kvinden. Det giver altid et chokerende resultat. : )
Tilbage til toppen Go down
Amathanar

Amathanar


Antal indlæg : 49
Join date : 27/11/11

Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitimeFre Jun 08, 2012 1:45 am

Jeg takker Dorgon! Very Happy
Nu hvor jeg har ferie håber jeg at jeg kan få tegnet Landon og Amathanar Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hjælp, søger mester tegner!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp, søger mester tegner!!   Hjælp, søger mester tegner!! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hjælp, søger mester tegner!!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Tegner søges.
» Jeg skriver / tegner måske en fanfiction
» Hjælp til kostume! D:
» Hjælp til et tortur-forhør...
» Hjælp til at komme igang!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Novítus :: Om Novítus :: Spørgsmål-
Gå til: