Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?

Go down 
+4
Arátho
Helia
Rahni
Duxis
8 deltagere
ForfatterBesked
Duxis
Admin
Admin
Duxis


Antal indlæg : 638
Join date : 01/04/09
Age : 30

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 02, 2012 4:12 am

Hej folkens. : )

Jeg sidder og brain-stormer omkring sagndyr til Orbis og de forskellige folkeslags "folk-lore". Og så tænkte jeg - hvad er en bedre idé end ganske simpelt at spørge alle dem der benytter siden?

Det har helt sikkert været noget vi har manglet rigtig meget gennem tiden, når folk havde lyst til at henvise til sådanne sagnvæsner.

Så her er jeres chance for at komme med idéer til Orbis' opbygning. Jeg lover ikke at jeg vil tage imod alle idéerne. Men jeg trænger helt sikkert til nogle kreative inputs. Hvad kunne i tænke jer? Hvad kunne i ikke tænke jer? Og hvorfor?

Der er selvfølgelig nogen der på sin vis er selvskrevet. Goblinen vil nok være med, ud fra kroen Den Glade Goblins titel. Og alle kender jo historien om Lord Ad'Ronakk der tæmmede en sirene - så de vil også komme til at stå på listen.
Derudover, så forvent en masse forskellige søuhyrer.

Jeg kan dog også forestille mig at det kommer til at holde sig ovre i det nordiske og europæiske. Men jeg er åben for idéer.

Men når dét så er sagt:
Vær rar at spam mig med alle de sagndyr og fantasivæsner i kan komme i tanke om. : )
Tilbage til toppen Go down
https://novitus.danskforum.net
Rahni
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Rahni


Antal indlæg : 194
Join date : 21/06/10
Age : 30
Geografisk sted : Lige foran dig! ;P

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 02, 2012 4:51 am

Noget der godt kunne ligne en kanin, bare at den har en lang hale og meget lange ører. Tænker at den måske er lidt ligesom et egern i sin opførsel. Den er meget sjælden og er enten meget sky eller aggresiv, men hvis man får den til at stole fuldt på en vil den aldrig forlade en! De lever meget længe og er meget beskyttende over for deres ejere og ejerens nærmeste genstande/levende væsner. De er meget intelligente. De blev sidst set i elvernes skove omkring spejlsøen, men man har ikke set dem i mange 100 år. :3 Har ikke rigtig nogen idé til navne. xD Og selvfølgelig i nogle mere naturlige farver. Very Happy

8333_1243945422856_925069_n-1
Tilbage til toppen Go down
Helia
Moderator
Moderator
Helia


Antal indlæg : 210
Join date : 03/01/12

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 02, 2012 5:24 am

Wow jeg har godt nok ikke rigtig opfundet mit eget sagndyr men har nogle forslag, til nogle af mine personlig yndlings sagnvæsner.. De kan jo altid tilpasses Smile


Sirrener er fantastiske, men dem har du jo nævnt..
Der imod har synes jeg at deres landlige modstykke også kunne være fede at have (Måske bare i en særlig del af Orbis)
Nemlig Ellepiger..
Tågeagtige piger der uimodståeligt danser i skoven. Smukke og smilende men hule i ryggen..

Griffer er fantasktiske og kunne sagten holde til i ingenmandslandet i midten af Orbis.

En form for særlig glubske ulve og bjørn.. Nogle forvoksede gale skabninger af en art?

Eller kunne vi jo også sætte nogen overtro i værk.. Nogle væsner vi besluttede at forskellige folk troede fandtes selvom de faktisk ikke gjorde.. Smile Vætter fx
Tilbage til toppen Go down
Arátho
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Arátho


Antal indlæg : 163
Join date : 28/08/12
Age : 30
Geografisk sted : Viborg

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 02, 2012 6:34 am

Da der blev skrevet 'søuhyre' tænkte jeg med det samme på Lock Ness, selvom det måske ville være lidt besværligt eftersom man måske ikke lige kommer så meget ud til havet igen (?).. Men det ville umildbart være mit forslag. cyclops
Tilbage til toppen Go down
Eliny
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Eliny


Antal indlæg : 242
Join date : 01/08/10
Age : 41
Geografisk sted : Viby J

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 02, 2012 6:43 am

Det oplagte svar fra min side er : DRAGER.. De kunne holde til i det ukendte - sammen med alt muligt andet...

Endnu vider er der jo Tolkiens særlige heste: Mearaerne (mener det staves på den måde.)
Tilbage til toppen Go down
Celestine
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Celestine


Antal indlæg : 167
Join date : 03/08/12
Age : 31
Geografisk sted : Nørrebro

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeMan Sep 03, 2012 3:01 am

Selvfølgelig vil du have griffer, Helia Razz
Men jeg læste totalt forkert, da jeg forsøgte at forstå hvad der stod. Jeg var overbevist om, at der stod giraffer! Dux, må jeg få en giraf? : D
Tilbage til toppen Go down
Helia
Moderator
Moderator
Helia


Antal indlæg : 210
Join date : 03/01/12

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeMan Sep 03, 2012 5:44 am

Jeg vil bare gerne ha en giraf!! Wink
Tilbage til toppen Go down
Nero




Antal indlæg : 36
Join date : 08/12/11
Age : 31
Geografisk sted : Midtjylland

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeFre Sep 21, 2012 8:23 am

"En form for særlig glubske ulve og bjørn.. Nogle forvoksede gale skabninger af en art?" - Helia

Helt enig her: Flere væsner, der minder om deres oprindelige art, f.eks. ulven, men som på en måde er blevet større, vildere og naturligvis også sjældne.
Tilbage til toppen Go down
Duxis
Admin
Admin
Duxis


Antal indlæg : 638
Join date : 01/04/09
Age : 30

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeSøn Sep 23, 2012 11:38 pm

Det virker som om at folk har misforstået meningen med sagndyrene en lille smule. : )

Den liste som jeg er ved at udarbejde bliver ikke med væsner som "findes". Det bliver en liste over væsner som de tror på i Orbis. Altså bliver de ikke en del af spillet - det er Orbis' overtro.

Jeg synes det var værd at nævne, for at undgå forvirring. : )
Tilbage til toppen Go down
https://novitus.danskforum.net
Keuany
Moderator
Moderator
Keuany


Antal indlæg : 174
Join date : 21/05/12

Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitimeMan Sep 24, 2012 2:35 am

Jeg synes også, at Helias idé om nogle store, ulvelignende væsner lyder godt! Også selvom de 'bare' bliver overtro. Forstil jer en skovløber der sidder, rystende af skræk, på kroen og prøver at berolige sig selv med et krus øl, mens han fortæller alle og enhver om de 'skræklige, sorte ulvevæsner' han tror, han har set ude i skoven... tongue
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?   Hvilke sagndyr kunne i tænke jer? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilke sagndyr kunne i tænke jer?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Og De troede De kunne slippe væk, Fru De la Waar?
» Opslag om sagndyr
» Hvilke element kan du bedst lide?
» DEBAT: "Sagndyr" eller "Savn-dyr"?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Novítus :: Chat :: Chat om Novítus-
Gå til: