Novítus
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Novítus

Lad fortællingen rive dig med

ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

En fridag uden grænser.

Go down 
2 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Ignisu
Gæst

En fridag uden grænser. Empty
IndlægEmne: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 6:58 am

Ignisu kunne have svoret på, at hun var faldet i søvn mindst to gange, på den lange ridetur, Dorgon og hende selv, stadig var på. I det mindste kunne hun genkende området, så hun vidste, der ikke var langt igen. Efter hendes tidligere "flip", havde hun trængt til sådan noget beroligende. Som f.eks. et antal timer hvor man var omgivet af ingenting.
"Det er det første træhus, ind ad grusvejen til højre næste gang." Navigerede hun, stadig halvt i søvne. Dorgon var varm at læne sig op ad, og solen stod stadig højt nok på himlen, til at sende en dejlig mængde stråler ned på de to.

[Denne tråd er en fortsættelse fra denne ]
Tilbage til toppen Go down
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

Antal indlæg : 1513

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 7:05 am

"Godt nok."
Dorgon sad bagerst i sadlen, med hænderne om Ignisu. Egentlig, da de tog afsted havde han bare haft i sinde at holde armene sådan, at han kunne nå seletøjet. Men siden at Ignisu var så træt at hun faldt i søvn konstandt, havde han lænet hende op mod sig, og sad nu med armene tæt om hende. Hun var også gledet gremaf, så hendes hoved nu lå på hans bryst. Ganske hyggeligt, faktisk.
"Lever du endnu?" spurgte han med et smil.

Sidst rettet af Dorgon Fre Jun 12, 2009 11:04 am, rettet 1 gang
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 7:17 am

"Mhm.." mumlede Ignisu, der igen var ved at falde i søvn. "Jeg er udødelig, du.." Hun kunne kun lige knap holde sine øjne åbne, og kigge rundt. Fra en lidt skæv vinkel, men det var altid interessant at se tingene fra et andet perspektiv.
"Dorgon, hvordan ser farven på dit hår ud?" spurgte hun pludseligt, bare sådan lige. Det var noget hun havde tænkt lidt over..
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 7:31 am

"Hva'?" Dorgon var nær faldet af hesten. "Hvad mener du dog med det?"
Han sporrede hesten ind af den omtalte grusvej. Ganske hyggeligt, og så med træer på hver side. Ja, hvorfor ikke? Et ganske idyllisk sted...
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 7:53 am

"Jeg tror bare ikke, jeg ser den samme farve som dig. Fortæl mig hvad farve det er, kom nu. Så forklarer jeg det bagefter.." Hun missede med øjnene et par gange, som kun et kat kunne gøre det. Det her område vækkede en del minder. Om at de var flyttet hertil, efter hele perioden for halvandet år siden. Om at faktisk føde sin datter på sit eget værelse, mens ens mor snakkede om alt mulig andet, for at berolige én. Ak ja..
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 7:57 am

Han smilede ned til hende (Hun var efterhånden gledet ret langt ned af hans bryst.) "Tjah... Jeg vil selv halde det for en mørk, brun farve. Nøddebrun, måske. Brun som mange af træerne hvert forår, hvis du ved hvad jeg mener. Men hvad du mener med, at du ikke ser samme farve, det forstår jeg ikke. Du er vel ikke farveblind eller noget? Så du ser heller ikke farven på mine øjne og farven på din egen pels?"
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 8:18 am

"Jeg er skam ret så farveblind. Jeg kan kun se.." Træt som hun jo var, blev hun lige nødt til at tælle på sin pote. "Ehhh.. Så mange farver." Kom hun frem til, og skød fire kløer ud. "Jeg ved ikke hvad brun er. Jeg ser kun hvid, rød, blå og gul. Det kan være jeg ser en farve rigtigt, fordi det er en af de farver jeg kan se. Men jeg ved det aldrig med sikkerhed. Eet eksempel; De træer der.. De er hvide." Hun pejede på nogle af de træer de red forbi. "Jeg ved dog godt, at træer ikke er hvide i virkeligheden. Men jeg ved ikke hvordan grøn ser ud, så jeg siger de er hvide.."
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 8:28 am

"Hvordan beskriver man brun..." Hvor forfærdeligt ikke at kunne se alle farver... "Forstil dig noget varmt... Den farve som kommer frem på jorden, efter at sneen langsomt forsvinder om vinteren. Sammen med grøn, er brun fårårets farve. Det er det bedste jeg kan bestkrive det. Sådan der mit hår ud." Han smilede ned til hende. Hun lignede næsten en lille killing, som hun lå dér og krøllede sig sammen op af ham... Gad vide om Bestiaer kunne spinde..?
"Hvordan ville du da beskrive mit hår?"
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 8:53 am

"Sådan lidt.. Blå i det.." Hun lukkede øjnene helt. "Det var også en af grundende til, at jeg ikke kiggede den gang. Jeg ville jo ikke ane hvem det var, fordi jeg ikke kunne stole på farven." Og så trykkede hun sig lidt mere ind til ham. Bare fordi vejret og kemien var til det.
"Væk mig når vi er der.."
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:05 am

"Jeg farre garanteret vild på vejen, så du har god tid til at sove." Han smilede varmt ned til hende. Nu faldt hun da helt sammen! Hendes hoved lå nærmest på hans mave nu. Ham..? Med blåt hår? Tja, hvorfor ikke? Så ville det da matche hans tatoveringer.
Han kunne ikke lade være med at klø hende lidt bag øret med den ene hånd... Han var simprlthen for nysgerrig - kunne bestiaer spinde..? Og så var der måske noget andet end nysgerrigheden der gav ham lyst til det... Men det sagde han selvfølgelig ikke til nogen!
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:34 am

Hendes ører mærkede det, og af ren refleks skabte dig sig lidt. Men hurtigt overtalte hendes hjerne dem ti, at det var rart nok. Mekanikken gik i gang, og før hun vidste af det, kom den rolige, mere dæmpede udgave af en spinden. Det lød meget som en kats, for de to racer havde jo meget tilfælles, med bestiaerns var mere.. Dæmpet. Og knap så hård i kanterne. "Du gør det med vilje, det ved jeg godt.."
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:42 am

Han blev selv overesket over at høre den velkendte spindende lyd. "Nej da!" Han smilede bredt. "Det kunne jeg aldrig finde på."
Han satte hesten fra trav over i et mere luntende tempo, efter at have lagt en arm om livet på Ignisu. Egentlig bare, så hun stadig lå behageligt, selv om de nu bevægede sig lidt hurtigere.
Han så forvirret på vejen som delte sig i to. "Højre eller venstre..? Højre eller venstre? Venstre!" Og så ellers videre.
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:55 am

Ignisu slog sine øjne op. Det første der ramte hende var, at hun ikke rigtig vidste hvor hun var. "Dorgon, hvor mange gange er du drejet af..?"
Hun kunne genkende lidt af det, og måske koble det sammen med noget andet, men ellers ikke. Træerne stod på en anden måde, her.
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 10:00 am

"Jeg er ikke drejet af." Sagde Drogon fast, men roligt. "Kun en gang vejen delte sig, gættede jeg... Jeg vidste at jeg skulle have taget vejen til højre!! Allerede nu kan jeg se på dig at jeg har kvæjet mig."
Han vendte hesten midt på stien. "Men bere rolig, min egen missekat, du har kun sovet i 10 minutter. Og det var i trave-tempo. Ingen skade sket - hold op med at se så fortvivlet ud..?"
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 10:24 am

"Jeg skal lige ned herfra.." Sagde hun til sig selv, og fandt også selv ud af, hvordan man kom ned uden at falde og brække både det ene og det andet. Hun løftede sin ene arm halvt op og gik småsikkert over til en stor busk. Hendes poter gled hen over bladende, og stoppede brat, halvvejs hen over busken.
"Jeg tror det var her..." Hun vidste hverken om hun skulle gå baglæns eller undersøge nærmere. Hun kunne jo ikke være helt sikker.
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 10:30 am

"Hvad snakker du om, Ignisu?" Dorgon svingede også sig selv af hesten og tøjrede den hurtigt til et træ ved vejkanten. Han klappede den et par gange på flanken, for at understreje overfor den af han ikke bare efterlod den, og begnyndte så at gå over mod Ignisu.
"Hvad var her? ... Lad den venlige busk være..?"
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 10:40 am

Hun ignorerede Dorgon lidt, og fandt en genvej om bag busken, der lå omringet af en masse andre, der lignede den.
Det lignede præcis det samme. Græsset var lige så højt, træerne stod samme sted.. buskene var samme art. Det var altså her.
"Jeg nægter at tro det.." Hviskede hun til sig selv, flere gange i træk. "Ikke igen.. Det har jeg ikke fortjent, virkelig.." Hendes øjne flakkede fra hver eneste hvide plet til den anden.
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 10:43 am

"Ignisu, har du det godt?" Han betragtede hende lidt, inden at han gik et par skridt nærmere. "Hvad er der med dig?"
Han gik hen til hende, så han stod bag hende.
"Ignisu!" Han greb hende om det ene håndled, måske lidt for fast end hvad godt var i denne situation.
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 11:15 am

"Det var helt sikkert her.." Ignisus pels mistede en tak af sin røde glød, da hun mærkede det faste tag om hendes håndled. Det skete bare ikke. Det her var ligesom nattene efter det var sket. Som de stadig få gange var.
Så hun vendte sig hurtigt om, og ramte Dorgons kind, med sine ret så skarpe, udslåede kløer. Og helt med vilje. For hvis der var noget hun havde lært sidste gang, så var det, at hun skulle gøre alt andet end at være passiv.
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 11:22 am

Det gav et sæt i Dorgon og han stivnede. Stod frosset fast, med siden til Ignisu... Havde hun lige..?
Han følte hvordan at hans kind blev varm. Varmere og varmere, ind til at den brændte. Fra hans øre og hele vejen ned til hans hage, var der blevet trukket 4 dybe streger. De blev hurtigt røde, og før Dorgon vidste af det, løb blodet ned af hans hage og hals. Farvede endda hans blå kofte mørk.
... Havde hun virkelig lige gjort det, han troede hun havde..?
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:03 pm

Hun kiggede ned på sine poter, på sine klør og over på Dorgon. Man kunne ikke sige, det var den rigtige hun havde ramt. Men det havde føltes sådan. Præcis sådan. Dette her, kunne hun ikke sige noget til, hun blev bare ved med at kigge mistroende på Dorgons kind.
"Det var her han.. Jeg.." Ordende kunne ikke finde vej ud af hendes hjerne. Den havde mange ting, den ville sige, men det kunne ikke komme gennem systemet. Totalt nedlukning.
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:17 pm

Dorgon drejede langsomt sit ansigt over mod Ignisu igen. Han havde stadig et fast grem om hendes ene håndled, men nu lod han sin hånd glide ned langs siden.
Han så på hende et øjeblik, og spurgte så endnu engang roligt. "Har du det godt?"
Han forstod endelig hvad der var med stedet hér.
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:28 pm

"Det tror jeg ikke. Jeg vil bare gerne væk herfra." Sagde Ignisu og begyndte at trække sig hen til stedet, hun havde været igennem, for at komme der ind. Endnu en gang havde hun været på det hvide kaos sted, hvor livet havde taget en unødvendig drejning. Hvor meget skulle hun dog igennem i dag?
"Kan vi tage hjem nu..?"
Dorgon
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Dorgon

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:34 pm

"Ignisu." Han gik hen til hende og lagde trøstende armene om hende. "Selvfølgelig kan vi tage afsted. Men det er ikke stedet hér der har gjort dig noget. Dette sted var bare en tilfældighed - det samme sker ikke 2 gange. Du har haft din ulykke på dét punkt, det sker aldrig igen..."
Endnu engang den bizare følelse af at trøste en general... Men hun havde brug for det - helt sikkert..!
Ignisu
Gæst

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitimeFre Jun 12, 2009 9:52 pm

"Det føles det bare som." Sagde hun ned i hans kofte. Det irriterede hende lidt, at hun sådan gik ned to gange på én dag. Det var sket for lang tid siden, og hun havde masser af andet at tænke på.
"Jeg er ikke klar til at forsone mig med det her sted endnu. Det kommer nok, men ikke nu." Hun kiggede op på ham. Man kunne næsten tro det forkerte, hvis man kiggede på dem. Det ville nok være bedst, ikke at rode sig ud i noget.
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: En fridag uden grænser.   En fridag uden grænser. Icon_minitime

En fridag uden grænser.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste
 Lignende emner
-
» Tre mil uden for Mennesa
» Uden Varsel